Saturday, June 20, 2009

Bulan Islam

16 Jun 2009

"Semua Badan Pelajar Islam diminta tunggu sebentar selepas Maghrib"
Sebab?
Luqmanul nak jumpa..
Lepas semua dah berkumpul depan bilik syukbah, Manul memulakan mesyuarat tersebut. Perkara yang ingin diberitahunya ialah mengenai suatu aktiviti yang telah lama dirancang, tetapi masih belum dilaksanakan..
Iaitu..
Mengenai bulan Islam..


Aktiviti ini bertujuan untuk menambahkan lagi minat para pelajar terhadap Islam itu sendiri. Seperti yang kita lihat, umat Islam zaman kini sudah mula melupakan agama mereka sendiri. Oleh yang demikian, kami akan mewujudkan aktiviti ini bertepatan dengan masa kini.
Antara aktiviti yang akan dijalankan ialah pertandingan Nasyid Antara Rumah, Menulis Khat, tilawah Al-Quran, Treasure Hunt, Hafazan, Kuiz Agama dan sebagainya.
Ustaz Saufi sendiri pernah menyatakan persetujuannya malah sedia membantu menganai aktiviti ini. Jadi, pada malam itu, berlakulah pembahagian tugas antara syukbah.

Affan - Nasyid Antara Rumah
Aiman - Tilawah Al-Quran
Amir - Treasure Hunt
Hakim - Menulis Khat
Hijaz - Hafazan Al-Quran
Amirin - Kuiz Agama Antara Rumah


Setelah tamat pembahagian ini, Saudara Affan menambah sedikit mengenai tanggungjawab setiap ahli dalam menjalankan tugas masing-masing seperti mengenai kertas kerja Syubah masing-masing. Saudara Firzan pula mempromosikan dan menguar-uarkan mengenai blog Badan Pelajar Islam yang baru ini dan dengan harapan semua ahli BPI lain akan hilang ingatan mengenai elhamdaniy.blogspot.com


Selepas itu, perjumpaan tamat dan semua ahli bersurai untuk menjalankan aktiviti masing-masing.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...