Saturday, June 20, 2009

Ustaz seperti ayah mereka..

19 Jun 2009, Jumaat malam

Ustaz Mokhtar ingin berjumpa dengan semua pelajar tingkatan 1. Beliau mengumumkannya dengan menggunakan sejenis alat yang agak canggih, yang dikenali sebagai mikrofon.

Setelah semua berkumpul di saf hadapan, beliau memulakan percakapannya iaitu yang lebih menyerupai nasihat seorang ayah kepada anak-anaknya.

Beliau cuma membangkitkan mengenai peperiksaan pelajar yang telah lepas dan akan datang. Beliau menasihati pelajar-pelajar tingkatan 1 agar belajar bersungguh-sungguh. Itu sahaja isu yang dikatakannya, namun beliau mengulaskannya dengan penuh cekap dan menarik sehingga para pelajar tingkatan 1 mendengarnya dengan penuh khusyuk dan tawwaduk malah suasana senyi sepi tanpa seorang pun yang bercakap kerana ingin mendengar isi yang ingin diperkatakannya.

Perjumpaan ini tamat tepat jam 8:44 malam, bersempena dengan azan Isyak. Kemudian, semua pelajar solat Isyak berjemaah diimamkan oleh Ustaz Mohtar sendiri.

Setelah selesai solat, pelajar-pelajar tingkatan 1 membaca al-mathurat bersama BPI tingkatan 3 (yang sepatutnya mengadakan usrah namun tidak dapat dijalankan kerana kekurangan ahli, ramai yang pergi ke Pertandingan Wind Orchestra)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...