Tuesday, June 2, 2009

Kongres BPI?

Tepat jam 7:00 malam, Khamis 28 Mei 2009

"Kepada semua BPI tingkatan 5, anda semua diwajibkan untuk tunggu sebentar selepas solat hajat nanti kerana ada meeting tergempar"


Pengumuman tersebut menimbulkan tanda tanya ramai orang..
Nak dipendekkan cerita, selapas selesai sahaja solat hajat dan zikrullah, semua BPI tingkatan 5 bergegas meluru masuk ke bilik syukbah..
Amir Izzat, selaku Ketua Al-Akbar, mengakui bahawa dialah yang bertanggungjawab atas segala kekecohan ini. Dimulakan dengan Al-Fatihah, dia menceritakan sedikit, 'Apa yang gempar sangat'


Al-Akbar kini sedang mengusahakan agar dapat mengadakan sebuah perjumpaan antara LIMA ORGANISASI penting di STAR, iaitu Badan Pelajar Islam, Pengawas Sekolah, Pengawas Pusat Sumber, Briged Bestari dan STARAYA
Apa tujuannya?? Jawapannya, untuk kita saling menegur dan bertukar fikiran.. back to the basic, Solat seseorang dapat mencegah maksiat seseorang, tapi, kalau solat tidak perfect, maka maksiat tak dapatlah dicegah. So, sekarang Al-Akbar sedang mengusahakan agar perkara ini dapat dijalankan..

Sesudah itu, saudara Affan menambah pula mengenai aktiviti BPI yang akan dijalankan iaitu bowling antara BPI sendiri..
Saudara Hakim mengingatkan agar selepas cuti, untuk membawa RM15 untuk bayaran Air-Conditioner dalam bilik syukbah , tidak lama lagi.. InsyaAllah..
Kemudian, setiap ahli bersurai untuk meneruskan kegiatan masing-masing..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...