Monday, February 20, 2012

KENANGAN 2011 : SIRI 6


'Dengan ini Dewan MENERIMA usul perbahasan, dan pemenang pertandingan bahas Piala Perdana Menteri Kategori Bahasa Melayu jatuh kepada Sekolah Tuanku Abdul Rahman, Ipoh.'

Maka, bergemalah Dewan Pleneri Pusat Konvinsyen Antarabangsa Putrajaya (PICC) dengan tepukan dan sorakan atas kejayaan yang sungguh bermakna ini setelah melakukan perkara yang sama lewat tahun 1996. Ketika itu Imanshah tak tahu apa yang hendak digambarkan perasaan ini. Memandang kepada wajah gembira puan Noridah, Imanshah seakan berkongsi perasaan yang sama dengan beliau, orang yang banyak mencurah ilmu dan pengalaman beliau dalam dunia perdebatan ini. Terima kasih Puan Noridah atas perkongsian yang mantap dan hebat ini.

Melihat para pembahas menangis dan berpelukan tanda syukur dan gembira, hati jadi sebak. Terasa begitu lama menantikan momen-momen indah ini sejak tahun 2004 lagi ketika mula-mula mengambil alih pasukan bersama Puan Noridah. Alhamdulillah, mungkin orang hanya nampak kepada kejayaan yang diraih, namun sebenarnya banyak air mata yang tumpah di sebalik kejayaan yang hadir ini. Alhamdulillah, Imanshah panjatkan kesyukuran buat Maha Esa yang akhirnya memperkenankan kejayaan ini. Asas Hujjatul Islam yang kami perjuangkan ditambah dengan semangat ukhuwah yang tinggi akhirnya memberikan impak yang positif dalam hidup.

Sekalung apresiasi ditujukan buat sifu saya, Puan Noridah bt Haji Ramlan, anak-anak yang saya sayangi, Qushairi, Uthman, Amirul, Amir Syafiq atas persembahan hebat kalian di pentas final. Juga buat bekas-bekas pembahas yang nama mereka saya abdikan di blog ini.. ADAM EFFENDY, SYAFIQ MAZLAN, FARID AL AZIM, HARINN HIZHADI, SYAZWAN ASWAT, HAZIQ JANUDIN, FAIZS OMAR, ABDUL HAKIM, SIRAJ, ASYRAf, AZRI KAMARUDIN. Kegagalan kalian semua telahpun ditebus hari ini. Juga tak lupa buat KELUARGA DEBAT BAHASA MELAYU STAR terdiri daripada para pelajar junior yang saban waktu membantu , tanpa kalian kejayaan ini mungkin tertangguh. Alhamdulillah, Piala Perdana Menteri akhirnya selamat dibawa pulang ke Ipoh.

Perbahasan sedang berlangsung

Para penyokong dibawa dari Ipoh

Pembahas Terbaik, Qushairi sedang menjulang PPM

Juara dan naib juara kategori BM dan BI bergambar kenangan

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...