Monday, February 20, 2012

KENANGAN 2011 : SIRI 7

Kali ini giliran hoki mengambil tempat setelah sebelum ini bercerita tentang kejayaan debat memenangi Piala Perdana Menteri. Baiklah, sebelum menemui Ramadhan, Kelab Hoki Sekolah Bintang telah mengadakan Karnival Hoki Antara Rumah (interhouse) yang melibatkan penyertaan enam buah rumah iaitu Merah, Kuning, Hijau, Biru, Hitam dan Putih. Alhamdulillah, sepanjang hari karnival ini telah berjaya mencapai matlamat penganjurannya.

Pertamanya, karnival ini disertai oleh semua rumah bermakna kami berjaya mengumpulkan seratus pelajar untuk turut serta bersaing merebut kejuaraan. Kedua, urusetia kejohanan terdiri daripada para pelajar dari aspek pengadil, urusetia, kebersihan, pengangkutan, jadual perlawanan serta minuman. Semuanya diuruskan oleh pelajar. Imanshah hanya datang membantu mana yang patut sahaja. Dan ketiganya selain memupuk semangat sayangkan rumah, ramai bakat-bakat baru berjaya dicungkil melalui karnival ini. Tabik spring kepada urusetia yang berjaya mengelolakan karnival ini. Diharapkan mereka banyak belajar dari aspek penganjuran dan pengelolaan sesuatu aktiviti. Jom, kita kongsi beberapa keping gambar karnival.

Aksi peringkat kumpulan KUNING menentang MERAH
Nah ambik kau RED CARD. Tapi apa salah kami?
barisan penyokong
Antara penyokong yang hadir. Tak sangka sambutan hangat juga. Budak-budak ragbi, budak bola semua turun main hoki. Semangat rumah katakan.

pasukan juara
Akhirnya kemenangan berpihak kepada pasukan RUMAH MERAH setelah mengalahkan RUMAH HIJAU di final.. Tahniah, kepada yang menang, yang kalah cuba lagi tahun depan. Ok babai.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...