Monday, February 20, 2012

KENANGAN 2011 : SIRI 8

berlangsung dua program di sekolah. Pertama, Solat Hajat dan Bacaan Yassin utnuk calon PMR dan SPM dan kedua, Malam Ambang Merdeka. Kira-kiranya sekolah bermula 7.00 pagi dan berakhir jam 12.30 malam. Huhu lama tu.

solat hajat
Para pelajar, Ibu bapa dan guru-guru khusyuk menunaikan solat hajat. Memohon kepada Ilahi agar dibukakan pintu hati dan rezeki, dipermudahkan mengingati, dan dikurniakan kejayaan yang hakiki. Solat diimami oleh Timbalan Mufti Negeri Perak.

tazkirah
Sedikit tazkirah yang disampaikan kepada semua pelajar dan hadirin, semoga dapat berubah dan memberi tumpuan terhadap perjuangan menghadapi SPM dan PMR.

jamuan makan
Usai majlis, semua hadirin dijemput ke dewan makan untuk menikmati jamuan makan malam. Huhu kenyang den makan nasik ayam. Tambah jangan tak tambah pakcik.

persembahan ambang merdeka
Eh ini S.Jibeng ke Ahmad Jais ? Jangan salah sangka. Ini bukan majlis solat hajat. Ini dah masuk program ke dua. Sambutan Ambang Merdeka. Anak buah Imanshah sedang syahdu menynyikan lagu Warisan dendangan Allahyarham Sudirman. Peperiksaan-peperiksaan juga, patriotik mau ada !! Majlis bermula jam 10.30 malam dan berakhir pada jam 12.15 pagi. Haha, non stop dari jam 6.00 petang lagi.

form 5 bersama barisan pentadbir
Majlis diakhiri dengan laungan merdeka dan nyanyian lagu-lagu patriotik. Eh mana cek?? Hilang ditelan oleh para pelajar.

Di halaman aman dan makmur ini,
Pertahankan daulah addin nan qudus
Di halaman udara segar bugar ini,
Perteguhkan maruah bangsa nan mulus,
Di halaman redup rimbun pohon kemerdekaan ini,
Abadikanlah kemakmuran sejati...

YeBo pun nak sambut MERDEKA! Peace !

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...